середа, 21 березня 2018 р.

Вітання Марсюку



ВАСИЛЯ АНДРІЙОВИЧА МАРСЮКА
З днем Народження! 
Від поетичного братства Черкащини вітаю добіркою пересмішок.
Наснаги Вам і доброго настрою!

День поезії та ще й всесвітній! Якось і собі треба щоки надувати.
Ну, гуморист! То що ж мені: поетичне слово не в тямки?
Страшенно люблю лірику! А поетам-лірикам щиро заздрю, бо вони ж, капосні, про любов пишуть. І якби ж ото просто про любов, а то ж всяк хоче ту любов та з чимось поєднати. І що найдивніше – любов часто поєднують з отрутою. Еге ж... Любов до горба.
Ось почитав книжечку Леоніда Миколайовича «І стегна підпливуть, як дві форелі». Не подумайте тільки, що йдеться про енурез, це стегна жіночі, а підпливають вони, бо збірка еротична. Так ось – про отруту вичитав:

***
Ти лиш прийди,
схились
на мої груди,
скажи неправду – я повірю в гру,
і піднеси вуста, як дзбан отрути,
я вип’ю їх і... трошечки умру.

Леонід Даценко
І стегна підпливуть,
як дві форелі.
Черкаси-Брама-Україна, 2007.

Жах! Це ж треба до такого докотитися!

ВЕРНУЛАСЯ
Ти лиш прийди,
розхристана і боса,

збреши що-небудь – щоб повірив я,
і піднеси вуста свої до мого носа,
дихни...
О, Боже! Де та смерть моя?


А ще з отрутою дуже любить бавитися Олександр Іванович. Прямо так і каже:

***
Нами випито стільки отрути,
Від якої спасіння нема.
І шепоче щосили пітьма:
«Вам не бути удвох, вам не бути».
В поцілунку вже присмак розлуки,
Ув обіймах – обітниці втрат.
Та для мене дорожча стократ
Твоя посмішка з краплею муки.

Олександр Солодар      
Апостол. – Черкаси: Брама, 2004.

Я злякався і подумав:

ЦЕ КІНЕЦЬ
Ти мені – блекоти  повні груди,
Я тобі – миш’яку в холодець, –
І приходить коханню кінець:
Нам не бути у двох, нам не бути…
В поцілунку вже присмак гірчиці,
Ув обіймах – судомний захват.
Та для мене дорожчі стократ
Твої випуклі в муках зіниці.

Або ось таке:
І день минув, і цілий вік,
Як я тебе на повні груди
Вдихнув і стих? Мовчали люди...

Олександр Солодар
Мене одним цілунком сотвори.
Черкаси, 2007 рік.

Що це він таке вдихнув? Тут  вочевидь

ТОКСИКОЗ
Ану, признайся, моя мила,
Що ти пила і що ти їла
Й чому ніколи не постиш?

Заціпеніли з ляку люди,
Як я тебе на повні груди
Вдихнув, скоцюрбився і стих…

Звичайно ж не всі лірики падкі на отруту. Багато хто кличе на допомогу вогонь. О! Це стихія! З вогнем жарти кепські. Але лірики люблять щоб горіло. Нате ось вам, читайте, до чого закликає Валерій Михайлович:

***

Не ношу я злоби ні на кого,
Яко і претензій до зірок,
Молодість, мабуть, і є для того,
Щоби наробити помилок.

Подивлюсь на світ очима серця
І прийму вогонь його і лід,
Зрілість нам для того і дається,
Щоби уладнати все як слід.

І як прийде старості година,
Відчиню і їй смиренно я.
Посміхнися, друже мій єдиний,
І гори, гори, любов моя!

Валерій Кикоть
Сніг помирає на землі. – Черкаси: Брама, 2004
Коли вже так, то:

ГОРИ, ГОРИ, ЛЮБОВ МОЯ
Не шукаю стежки, ні дороги,
Толочу покоси й квітники,
Бо для чого ж молодість у Бога?
Ясна річ – робити помилки.

Поки сходять з рук  усі дурниці,
Поки молодий і повен сил,
Як, скажіть мені, на когось злиться,
Яко мать претензій до світил?

Це, коли вже трохи одубію,
Визрію і вкоренюсь, як слід,
Оком серця, – присягнусь тобі я –
Розберуся: де вогонь, де лід.

Вухом припаду я до землиці,
Носом налаштуюсь на зірки,
Уладнаю, як кому світиться, –
Досить вже робити помилки!

Прийде старість і моїй дорозі
Підкоптиться смиренний край…
Посміхнися, друже, на порозі –
Зг’ріла хата – то гори й сарай!


Людмила Василівна теж любить вогонь.
Запальна поетеса!

....................................................
Сухий гербарій сутолоки днів...
Та краще б він розвіявся, згорів,
Щоб із золи таки постало сутнє –

Коли ми з тобою удвох
В любові згораєм незмінними...
....................................................
Людмила Тараненко
Калиновий знак. «Афіша».
«Образотворче мистецтво».
Черкаси-Львів-київ, 2004.

От бачите, до чого все це доводить!

ПРИРЕЧЕНІ НА БЕЗСМЕРТЯ
Всі люди, як люди кругом
Горять, як в книжках ото пишеться,
А згасне кохання вогонь –
То що вже від кого залишиться...

З одних – головешки, як з дров,
А з інших, як вітер не збуриться,
Отам, де палала любов,
Золи два горбочки загубляться.

А ми із тобою удвох
Неначе з азбесту нетлінного.
Згоріла б вона, ця любов,
Коли ми згораєм незмінними!

Вода – теж стихія, і так же, як і вогонь і отрута годиться для поєднання з коханням. Валентина Михайлівна не дуже любить, як палахкотить або коцюрбить. Їй більше до вподоби, як хлюпає:

***
Хлюпає дощ…
Як же глибоко хлюпає дощ…
Як же глибоко…

Хлипанням руж,
Захлинаюся хлипанням руж,
зах-линаюся…

Цю повноводь,
цю про тебе хлипку повноводь
я придумала.

Валентина Коваленко
Перелесниця. – Черкаси: Брама-Україна, 2006.

ТА Й ПРОРВАЛО Ж
Хлюпотить водогін…
Як де глибоко, аж до колін…
як же глибоко…

Розвернулась труба…
Розвернулась до мене труба…
Чи не тим боком?

Не спіймати до рук…
Захлинаюсь у хлипанні мук…
зах-линаюся…

Отака хлюпотінь…
Повенева така хлюпотінь
зримувалася.


А от Анатолію Тимофійовичу байдуже хлюпає, горить чи коцюбить. Йому головне, щоб з ніг валяло.

...............................................
І радісно робилося, і п’яно,
І відступали веснам холоди...
Пересвіти усі світи, Світлано!..
Пройшла...
                  Сліди...

Анатолій Горбівненко
Покотьоло.
– Черкаси-Білозір’я-Сміла-Брама, 2003

А БУЛО Б НЕ ПИТИ!...
Так радісно робилося від чарки,
Аж веснам відступали холоди...
Пересвітив в льоху і стало жарко!..
Хтось був...
             Сліди...

Коли вже поетові все набридне: вода, вогонь, отрута… Та ще, коли він не питущий, тоді справжній майстер слова звертається до порожнечі:

***
Я до вікна, як до грудей...
Та серце в сутінках не б'ється.
І навіть натяку на серце
Немає в темряві ніде.

Бездушна ніч. Сліпі зірки.
Крило кажаняче, як лезо.
Здригнеться місяць нетверезо
На дні осклілої ріки.

Я знаю задум цей і чин:
Туди, де зріє порожнеча,
Покличеш ніч, а прийде нечисть,
І не зарадиш їй нічим.

Олександр Солодар
Апостол.– Черкаси: Брама, 2004.

ПОШУКИ СЕРЦЯ
Я до вікна, як до грудей...
А до одвірка, як до спини…
Шукаю серце попід тином,
Та ба – нема його ніде.

Бездушна ніч. Сліпі зірки.
Я ж не кажан – чудить з тобою,
Ще й місяць після перепою
Гикає десь на дні ріки.

Немає й натяку. Згубив.
Перетоптав всю порожнечу,
Та замість серця – тільки нечисть,
…І ще й ногою в щось вступив.

Ви тут читайте, а я піду черевики мити.

Немає коментарів:

Дописати коментар